Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: trådlöst nätverkskort ..  (läst 2753 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest373

  • Gäst
trådlöst nätverkskort ..
« skrivet: 2007-03-09, 17:25:34 »
 :hi ere någon som har ett trådlöst nätverkskort till salu ??

de e asså denna modell DREAD e ute efter: upp till 54 Mb ...



Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: trådlöst nätverkskort ..
« Svar #1 skrivet: 2007-03-10, 11:30:07 »
Vad skarru använda det till? Ska'ru "gejma" så avråder jag på det bestämdaste för billigt skit i både kort och "roters". Och tänk på att när du kör krypterat så tappar du en massa bandbredd. Ö.h.t. när man kör WI-FI så är det bättre att köpa ordentliga grejor eller att dra en kabel, än att snåla.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest371

  • Gäst
SV: trådlöst nätverkskort ..
« Svar #2 skrivet: 2007-03-10, 12:02:06 »
Så länge du inte har en 100MBits uppkoppling så kommer du inte märka av den överföringshastighets minskning som kryptering medför. Det snabbaste som flest ISPer levererar är 24MBit och 802.11g flyttar grejer i 54 MBit så du har massa bandbredd att ta av.
Men för gameing så rekomenderar jag alltid sladd. För med trådlöst får du fler tappade paket och högre latency. För att flytta filer i ett hemmanät rekomenderar jag sladd efter som det ger bättre prestanda.
Men trådlöst är jättebra för att surfa med.
Dessutom bör du slå på krypteringen om du inte vill dela ut din internet uppkoppling till grannarna ;) (Rekordet för mig är 11 öppna wifi-nät)

guest373

  • Gäst
SV: trådlöst nätverkskort ..
« Svar #3 skrivet: 2007-03-10, 12:25:07 »
Så länge du inte har en 100MBits uppkoppling så kommer du inte märka av den överföringshastighets minskning som kryptering medför. Det snabbaste som flest ISPer levererar är 24MBit och 802.11g flyttar grejer i 54 MBit så du har massa bandbredd att ta av.
Men för gameing så rekomenderar jag alltid sladd. För med trådlöst får du fler tappade paket och högre latency. För att flytta filer i ett hemmanät rekomenderar jag sladd efter som det ger bättre prestanda.
Men trådlöst är jättebra för att surfa med.
Dessutom bör du slå på krypteringen om du inte vill dela ut din internet uppkoppling till grannarna ;) (Rekordet för mig är 11 öppna wifi-nät)


Tack Duncan & tack J Hazard för era svar :o) faktum är att priserna inte är särskilt höga och att köpa nytt framför begagnat förefaller inte
så långsökt som det gjorde bara en dag sedan ... varför vill jag ha trådlöst ? jo ... därför att när vår ordinarie 8 Mb lina är upptagen med
(hrm) att tanka så kan man ju nyttja grannarnas "olåsta" bredbandsanslutningar (det finns fem stycken varav bara en är låst) i grannskapet.
(Bara till surfa med 8-)

guest3

  • Gäst
SV: trådlöst nätverkskort ..
« Svar #4 skrivet: 2007-03-10, 12:26:49 »
Jag har ett kort över, men som du skriver så är de ju så billiga så det mest känns bökigt att skicka det.

guest373

  • Gäst
SV: trådlöst nätverkskort ..
« Svar #5 skrivet: 2007-03-10, 12:37:08 »
Jag har ett kort över, men som du skriver så är de ju så billiga så det mest känns bökigt att skicka det.

Tack för ditt intresse :D (det är glädjande) men jag kan lika gärna köpa ett nytt på ett lokalt place.  Kan passa
på att göra lite reklam för ett företag i Norrköpings regionen. Det är personalen från JN Data som startat ett nytt
bolag som går under namnet RS Data. (kanske inte så fantasifyllt men i alla fall)  :cartman Mycket av datapryttlarna
som BG18 handlar kommer därifrån.

http://www.rsdata.se/

 

Senaste inlägg