Själva introduktionsrundan innehåller inte särskilt mycket, så om du inte har gjort den har du inte missat något.
Den tar vad som känns som en evighet, eftersom allt ska förklaras sååå noggrant - death penaltys och attributpoäng och hela köret.
I princip springer man i en liten åtta och klubbar ner några Mantid Hatchlings. Jag brukar dock göra den ändå, men det har förstås med det lilla luddet som finns där att göra (även om jag är rätt säker på att det inte behövs för att nå GMC-titeln för Cantha).
Man kommer emellertid tillbaka till den runda dojon i Monastery Overlook igen lite senare (den är där man börjar "åttan" när man klubbar monster i tutorialen). Det sker när man gör de quest som ska lära en olika tekniker, direkt efter att man har valt secondary profession.
Och om man har ett first eller secondary profession som ska lära sig "snaring" (t. ex. ranger) kan man eventuellt komma ut i själva "åttan" också. Då är det nämligen meningen att man ska slöa ner sin motståndare (t. ex. med Pin Down) så man kan slå på henne, och hon springer ut från dojon genom en port som jag tror annars är stängd under de där questen - och gissningsvis då ut i "åttan" (hon hann inte så långt när jag gjorde det, och jag kollade inte så noga eftersom jag redan hade luddat Monastery Overlook). De där teknikquesten tar en emellertid inte till boardwalken, eftersom man zoonar direkt mellan dojon och Shing Jea Monastery utan att passera den.