Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Anfallsstrategi  (läst 3329 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1524

  • Gäst
Anfallsstrategi
« skrivet: 2007-08-01, 22:41:32 »
Hej alla!

Än så länge är det ingen som nappat på det fina erbjudandet att bli krigsminister så jag håller fast vid titeln ett tag till.

Det börjar väl bli dags att hoppa på Omen (Foxizz) snart igen och den här gången tänkte jag att vi skulle vara rejält förberedda.

Jag ska nedan berätta hur jag hade tänkt mig att nästa anfall ska gå till och vill att ni kommer med inlägg, tips osv. Allt som kan hjälpa oss att slå ut en by som är första målet med kommande anfall.

Målet är alltså att slå ut EN by eller åtminstone decimera den så mycket som är möjligt.


Om några dagar kommer jag att ha ca 2000+ imperieriddare, 3000+ imperiesoldater båda sorterna runt nivå 12 = +18%. Utöver detta finns det ca 1400 legionärer. Jag ska också se till att bygga ett 50-tal murbräckor. Allt detta i en by.
Edit: Kan slösa lite guld också så blir det ytterligare 10% :)
Jag tänkte att mina gubbar kunde utgöra huvudsweep om inte någon med kraftigare trupp känner sig manad.

Jag kommer att starta en tråd i forumet med tidpunkt för mitt sweep och anfallsmål. 20 s senare vill jag att era katapulter kommer. Jag skickar själv ett hundratal från en annan by. Mellan mitt sweep och katapulterna vill jag att alla andra skickar sweep ifall mina gubbar inte tog kål på hans.

Edit:
Tänkte att vi börjar med att ca 10 timmar innan skicka fejkattacker mot en OMEN-by ganska långt bort så finns chansen att vi binder upp mycket försvar där borta.

Det viktiga är att han inte ska veta vilken by vi skickar huvudanfall mot så ALLA som skickar sweep och katapulter ska även skicka fejksweep samt fejkkatapultanfall mot några av hans andra byar. Dessa kommer också att namnges. Det kommer att kosta er ett par katapulter, men vinsten är många gånger högre.

Sedan kommer frågan vad katapulterna ska sikta på.

Jag tror alla är överrens om att silo ska vara målet för ett par anfall. Två st med 50 katapulter ska sikta på silon (kan vara två silo), alternativt ett anfall som kan skjuta två gånger. Tydligen så krävs det 50 katas för att nolla en byggnad på nivå 20.
Anledningen såklart att han inte ska kunna kalla in förstärkningar.

Mål två kan diskuteras:

Magasin:
För att inte kunna ackumulera råvaror och bygga upp byggnader
Detta gäller ju råvaror som byggs på fältet och råvaror via köpmän

Huvudbyggnad:
Krävs för att kunna bygga upp byggnader, men byggs lätt upp och kräver ingen högre nivå.

Fälten:
För att minska inkomsterna av råvaror.
Den här gubben har dock byarna nära varandra och det är hyfsat lätt att skicka råvaror.

Barack/stall:
Spelar mindre roll om han bygger några enstaka gubbar så dom kan stå.

Fler förslag eller åsikter?


Efter första anfallet så matar vi på hela tiden tills byn är nollad. Katapulterna siktar på silon ett par gånger om dagen. Nu behövs det troligen inte 50 katapulter längre.

ALLA som skickar trupper skriver in detta i forumet och anger vilket mål katapulterna siktar på. Efter attacken kan man gå in och meddela hur det gick. Om inte annat så är det kul att ha det samlat.

Försvar sköts via forumet.


Vad tror ni??? Vad har jag missat??? Var har jag fel???

Alla idéer mottages tacksamt.


Mvh
Go Ricki!

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Anfallsstrategi
« Svar #1 skrivet: 2007-08-01, 22:45:07 »
:roger :respect

guest580

  • Gäst
SV: Anfallsstrategi
« Svar #2 skrivet: 2007-08-01, 22:46:33 »
Barack-stall-akademi tycker jag låter som bra mål efter silo

guest1524

  • Gäst
SV: Anfallsstrategi
« Svar #3 skrivet: 2007-08-01, 23:13:55 »
Barack-stall-akademi tycker jag låter som bra mål efter silo

Jag håller inte riktigt med då jag inte tror att de trupper han bygger i byn är ett omedelbart hot. Dom enstaka gubbarna dör ju ändå vid varje anfall eftersom dom inte är så många.

Utveckla gärna.

Mvh GR

guest677

  • Gäst
SV: Anfallsstrategi
« Svar #4 skrivet: 2007-08-01, 23:51:20 »
För nollning av by borde väl Silo - Magasin - Bageri - Vetekvarn - vete - vete (eller vetefält före kvarn / bageri ?)

Har byn riktigt bra oaser bör man kanske ta hjältebostaden efter Magasinet, eller ?

Är det en 15-vetes eller 9-vetes bör man väl göra två silo attacker (så bygger jag), har dock inte två i mina 6-vetes. Verkar det rimligt ?

Utan magasin är det svårt att gulda ifatt med plus (gissar att foxizz kör plus), är magasinet intakt kan man skicka mycket stora lass fort och gulda tillbaka byggnader. Utan silo kan man inte ha extrastora trupper, utan vete ... dör man.

Trupp producerat i byn brukar inte vara ett hot (om vi inte anfaller med låånga mellanrum:-)

Efter vetereducering skall man farma konstant (men med mycke fejk attacker också) - fejkattacker för att inte foxizz skall hinna timea in försvar på sekunden.... (gärna nattliga attacker).

Sedan är det bara att kata ner resten...

Idéer från en med lite praktisk erfarenhet  :cartman, men hoppas att det blir mera av det !

***** alternativ idé *******
Ta över en by är väl lite lättare projekt (eller har jag fel ???), räcker väl att man slår ut försvarsstyrkan och får in 3 hövdingar snabbt, eller ?? Kan tre olika personer skicka hövding och sista får byn ??


guest1490

  • Gäst
SV: Anfallsstrategi
« Svar #5 skrivet: 2007-08-02, 08:28:12 »
Härligt... jag kommer ha minst 50 katapulter som kan skjuta dubbelskott redo när anfallet sätter igång. Troligtvis fler.

Håller med om att silon(a) ska vara mål nummer ett. Eftersom det är extra viktigt att vi får bort dom skulle jag nog se att åtminstånde tre/fyra attacker genomförs mot dom med 50 katapulter i varje (antingen tre singel eller två dubbelskjutande x50 katas). Det för att säkerhetsställa att dom verkligen är borta.

Som attackmål två skulle jag nog föreslå samlingsplatsen, slår vi ut den kan inte han själv skicka hem trupper utan var och en som förstärkt honom måste själv göra det. Ökar chansen att fler soldater står och svälter där.

Hur är det med residenset? I instruktionerna står det bara att den skyddar mot fiender som vill erövra byn. Men betyder det att den liksom muren ger en försvarsbonus eller är det bara mot övertagande den skyddar. Ger den en försvarsbonus borde vi helt klart attackera den, annars kan den få stå kvar om vi inte ska erövra byn. Byggnader kostar ju också vete...

En sista fundering, det kan vara bra med uppföljningsattacker som kommer relativt snart efteråt. Vi får nog räkna med att de som går in först inte kommer få några soldater tillbaka. Vilka som får i uppgift att ansvara för andra anfallet kan enkelt lösas genom att dom som inte kan få sina trupper dit i tid till anfall nummer ett anpassar sig till anfall nr två.


guest1524

  • Gäst
SV: Anfallsstrategi
« Svar #6 skrivet: 2007-08-02, 08:42:53 »
Tack för svaren. Hoppas det kommer fler.

Herken:
Jag är hyfsat säker på att tagna oaser inte försvinner då hjältebostaden försvinner. Kan någon bekräfta/dementera detta?

Två siloattacker hade jag faktiskt med ovan...

Angående att ta över byn så kan det vara en mycket bra idé förutsatt att vi kan få fram det antal hövdingar som krävs. Det är som du säger att man kan skicka flera hövdingar. Vet dock ej om dom måste komma från samma by... Någon?
då gäller det bara att kunna försvara byn sedan... och då bör det vara en veteby. Foxizz har tre stycken. Kanske ska vi ändra strategi och gå på Herkens idé och anfalla dessa tre byar, varav en med massa hövdingar. Vad tycker ni?


Azash:
Samlingsplatsen har jag inte tänkt på. Tror dock inte att han är intresserad av att skicka hem trupperna...
Soldaterna kommer inte svälta om vi inte får bort vetet och vi får inte bort vetet (katasanfallen funkar inte) om soldaterna är kvar...

Vet ej hur residentet funkar. Någon?

Uppföljningsattacker naturligtvis. Speciellt mot silo/magsin med katas och vanliga anfall hela tiden för att ta hand om småförstärkningar som droppar in innan dom blir för många.


Mvh GR

guest580

  • Gäst
SV: Anfallsstrategi
« Svar #7 skrivet: 2007-08-02, 09:55:44 »
För att ta över måste man skicka 5 attacker med sin stamledare/byhövding/senator eventuellt 6 då moralen i byn regenererar över tid. Jag tycker att vetebyar så som Irish bör man ta över medans vanliga byar är det bättre at nolla.

guest1496

  • Gäst
SV: Anfallsstrategi
« Svar #8 skrivet: 2007-08-02, 16:03:35 »
Har inte så mkt trupper men kan hjälpa till med fejksweep...   

 

Senaste inlägg