2 Dagars spärren gäller från det att man lämnar alliansen, oberoende om man gått med i en ny eller inte, så tolkar iaf jag 4.1 (lite klarare än gamla 2.2.2 måste jag säga :-)
4.1 Övertagande av byar
Det är förbjudet att..
ta över en by som tillhör ett konto som man själv är eller har varit sitter åt, om inte 2 veckor har gått sedan man avregistrerat sig från sitter-funktionen.
ta över en by som tillhör ett konto som har varit sitter åt dig, om inte 2 veckor har gått sedan man avregistrerat sig från sitter-funktionen.
ta över byar som tillhör spelare som har angett dig/du har angett som ”gemensam PC-användning”, om inte 2 veckor har gått sedan man avregistrerat ”gemensam PC användning”.
ta över en by som har tillhört din allians, om inte 2 dagar har gått sedan kontot lämnade alliansen. ta över en by som tillhör din allians eller är i en allians som är allierad med din allians. (Oaser är uteslutna från denna regel.)
Följer de reglerna så är alliansbytet nog snarare för att avskräcka andra byövertagare, men Rhodesian verkar inte ha ngn direkt preferens vem som tar dem iaf.
Men jag har iaf gett mig den på att ta en av McGnomes byar, min ngn gång imorgon