Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Facebook?  (läst 2795 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Facebook?
« skrivet: 2007-09-22, 22:39:11 »
Jaha. Då har man halkat in på det åbäket också. Det är ju kul att hitta sina gamla polare och så, men det verkar finnas en uppsjö av små tilläggsprogram - applikationer - som kreti och pleti vill att jag skall gå med i. Inte fasen får jag väl en bira om jag kopplar upp mig på Oktoberfestapplikationen, men programåbäket skall ha full tillgång till alla mina personuppgifter!

Snälla ni som kan det här: Är jag bara paranoid och gammalmodig eller kan jag via applikationer få en massa nya vänner som i slutänden vill omvandla mina huslån till nya (bara 12,5% ränta + avgifter!) eller förstora min penis? Varför i hela friden skall de annars ha full tillgång till mina uppgifter? Min egen mailadress är hittills 100% spamfri och jag hoppas naturligtvis att den kommer att fortsätta vara det. :help
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Facebook?
« Svar #1 skrivet: 2007-09-22, 22:46:42 »
Jag har lagt till och tagit bort ett gäng applikationer och jag har inte märkt någon ökning i spam eller annat negativt *ta i trä*.

guest319

  • Gäst
SV: Facebook?
« Svar #2 skrivet: 2007-09-23, 00:33:48 »
Man ska ju bara acceptera det man är intresserad av :)

guest1327

  • Gäst
SV: Facebook?
« Svar #3 skrivet: 2007-09-23, 00:48:43 »
Not by a longshoot.. I wont be on that darn facebook.. Ni hänger ut erat liv på Internet...  Och kom ihåg att det försvinnr aldrig... 

guest319

  • Gäst
SV: Facebook?
« Svar #4 skrivet: 2007-09-23, 01:05:53 »
Not by a longshoot.. I wont be on that darn facebook.. Ni hänger ut erat liv på Internet...  Och kom ihåg att det försvinnr aldrig... 

Men Ragge! Man måste inte lägga upp telefonnummer och nakenbilder på sig själv :)

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Facebook?
« Svar #5 skrivet: 2007-09-23, 01:24:49 »
Not by a longshoot.. I wont be on that darn facebook.. Ni hänger ut erat liv på Internet...  Och kom ihåg att det försvinnr aldrig... 
Men Ragge! Man måste inte lägga upp telefonnummer och nakenbilder på sig själv :)
Vafalls?! Och det säger du nu :blush

« Senast ändrad: 2007-09-23, 13:27:30 by Ruskprick »

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Facebook?
« Svar #6 skrivet: 2007-09-23, 06:56:16 »
Precis. Jag har inte skrivit nåt man inte ändå kan ta reda på på min sida (har inte ens fyllt i all info om mig själv som det förväntas göra) utan jag har bara ett gäng applikationer med tidsfördriv.

guest253

  • Gäst
SV: Facebook?
« Svar #7 skrivet: 2007-09-23, 23:43:46 »
Well, det enda som jag behövt uppge som kan verka vara personuppgifter är mitt namn (Även om Facebook uppenbarligen godkänner det mesta man påstår sig skriva) samt en fungerande mailadress (Hotmail fungerade inte, men däremot g-mail...). Jag tycker inte det känns mer osäkert än någon annan community på nätet. Att sedan vår underbara PUL är så snårig att jag skulle kunna använda en utskrift som dasspapper i en månad ger säkert möjligheten att det på flera ställen bryter mot svensk lagstiftning. Men jag har stor nytta av det, då jag snabbt kunnat ta reda på mina nya klasskamrater och tagit del av deras bilder på mig från insparken, TROTS att en del, faktiskt, är nakenbilder på mig. Men det bjuder jag på! ;)

guest3

  • Gäst
SV: Facebook?
« Svar #8 skrivet: 2007-09-24, 00:04:24 »
Kalla mig gammeldags, men jag är med Ragge i denna fråga.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Facebook?
« Svar #9 skrivet: 2007-09-24, 05:59:17 »
(Hotmail fungerade inte, men däremot g-mail...).

Jag har en hotmailadress reggad. Funkade hur bra som helst.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Facebook?
« Svar #10 skrivet: 2007-09-24, 10:02:39 »
:stupid
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest253

  • Gäst
SV: Facebook?
« Svar #11 skrivet: 2007-09-25, 20:17:28 »
Då är det nog bara jag som var full. Har märkt att jag ibland skriver "@hotbrev.com" bara för att jag börjat säga så... :doh

 

Senaste inlägg