Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Skitsambo  (läst 8418 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1566

  • Gäst
SV: Skitsambo
« Svar #15 skrivet: 2007-09-27, 23:07:58 »
men för tusan, kan inte säga nått som hjälper precis men du har nog lösningen inom dig.

Hoppas de verkligen ordnar sig snart och att du får en fin ny start ännu snabbare.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Skitsambo
« Svar #16 skrivet: 2007-09-27, 23:18:54 »
eeeh ngn som kan hjälpa mig att fixa en tvåa i Lund?  :love
tar minst ett år med bostadskö och jag har inte en spänn att sätta in i bostadsrätt

Hur e det med hyra i andra hand där nere?

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Skitsambo
« Svar #17 skrivet: 2007-09-27, 23:22:08 »
sorry mr!

Men oavsätt vad så är det dina barn smo kommer i första rummet här. Det där kommer aldrig leda till något gott, så dra medans du kan. Börjar det med såna tongångar......
Ont kommer det säkert göra, men det där..... :pistols

Skriv och berätta hur det går!

DD :cheers :kiss


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Skitsambo
« Svar #18 skrivet: 2007-09-28, 00:35:08 »
Huga... Stackare... Hoppas allt går bra för dig... Säg åt henne att dra om det ska gnällas på pengar måste jag nog säga... Synd men så är det ibland...

 :cry

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Skitsambo
« Svar #19 skrivet: 2007-09-28, 00:37:11 »
Kan bara instämma med samtliga föregående talare.

It´s a package-deal. Hon var medveten om ungarna från början och sen komma efter sju år och dra nån vals är bara ett tecken på att hon har förstått att du är för bra för henne, men hon vågar inte inse det.

Dumpa!

och du vet ju vad dom säger ska komma efter sju hårda år....sju goda år!

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Skitsambo
« Svar #20 skrivet: 2007-09-28, 05:45:15 »
Låter som du gör det enda rätta. För går det inte att lösa så är det faktiskt bara att gå därifrån. Kom ihåg, du är aldrig ensam för du har alltid oss...  :love

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Skitsambo
« Svar #21 skrivet: 2007-09-28, 08:10:49 »
Usch, detta låter inte bra.
Lider med dig tumba, har man hittat någon och sen lärt känna den personen och så plötsligt...PANG.
Nä, kan bara hålla med tidigare skribenter.

Ska genast kontakta sambons syster som bor i Lund ifall hon råkar känna till något boende.
Hon studerar iof så förhoppningarna är inte stora men studenter brukar ju vara bra på att skaka fram boende.

Lycka till!
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Skitsambo
« Svar #22 skrivet: 2007-09-28, 08:48:53 »
Blir det för dyrt att du behåller lägenheten?

Håller  :thumb för dig!!!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Skitsambo
« Svar #23 skrivet: 2007-09-28, 09:21:59 »
Kram på dig tumba, du har vårt stöd vilket beslut du än tar :kiss
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest1325

  • Gäst
SV: Skitsambo
« Svar #24 skrivet: 2007-09-28, 09:37:29 »
jösses...
Vet inte riktigt vad jag kan säga som inte redan blivit sagt...
Hoppas bara på att du klarar dig, speciellt som du verkar ha beslutat att gå ifrån henne...
kram

guest191

  • Gäst
SV: Skitsambo
« Svar #25 skrivet: 2007-09-28, 09:41:06 »
Tack för allt stöd det känns jättebra!
Att bo kvar finns inte. Sitter inte i ngn guldsits ekonomiskt direkt med underhåll, lån kvar sedan mitt förra äktenskap (urk) som jag var "snäll" nog att stå för ... så detta i kombination med ett ej välavlönat arbete gör det helt omöjligt att bo kvar.

Min gamla pappa ställer upp med lite pengar tills jag hittar annat boende så det är fixat tills vidare.
Som sagt  :kiss tack för alla kommentarer de värmer.
Nu skall jag lägga detta bakom mig och ha kul i stället :)

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Skitsambo
« Svar #26 skrivet: 2007-09-28, 10:21:08 »
 :thumb
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Skitsambo
« Svar #27 skrivet: 2007-09-28, 10:55:48 »
Tror du gör rätt. :kiss

Jag har nämligen suttit över frukosten och funderat på vad den här skitsambons märkliga krav kan bottna i, och ser fem möjligheter: 1) att det är en ren pengafråga, dvs att hon tycker att hon behöver mer pengar av en eller annan anledning; 2) att det är en fråga om rummet, dvs att hon tycker att det kunde användas annorlunda eller mer effektivt på något annat sätt; 3) att hon har issues när det gäller dina barn; 4) att hon har issues gentemot dig; 5) att hon har issues period, dvs "med sig själv". Fler möjligheter kan jag bara inte komma på.

Vad som är tydligt är ju dock att hennes begäran inte löser något av de här eventuella problemen på ett vettigt sätt. Den ekonomiska fördelningen, behovet av utrymme och relationerna inom familjen - alla sådana problem tar man tag i genom en öppen, lyhörd och konstruktiv diskussion, inte genom att skippa all kommunikation och lägga fram ett förslag på en "lösning" som inte bara drabbar motparten ur det blå, utan som dessutom tydligt visar att man inte ger ett nickel för vederbörandes känslor och behov inom familjen. Oavsett motiveringen till din sambos begäran är det ju det som gör hela situationen omöjlig - att hon antingen inte är själsligt förmögen att förstå hur sårande hennes förslag är, alternativt att hon inte bryr sig. Det blir i slutändan omöjligt att ha en fullt ut ömsesidig och god relation till någon som inte förmår respektera de andra relationer man har och som man inte kan vara utan - och naturligtvis alldeles särskilt när det gäller en barn-föräldrarelation som per automatik kräver så mycket mer ansvarstagande och utrymme än relationer mellan vuxna människor.

Så som sagt, jag tror du gör rätt.  :kiss

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Skitsambo
« Svar #28 skrivet: 2007-09-28, 12:17:12 »
 :stupid

Bra sammanfattning. För jag har också varit inne och funderat i dom där banorna. Jag får bara en känsla av att det kan vara bekvämt att någon annan än hon själv fattar ett jobbigt beslut. Men det är som sagt bara jag som spånar och spekulerar. (Har hört andra helt "uppåt-väggarna-ultimatum" som bara har haft ett enda syfte.)

Men nu är det helg och då ska vi alla ha kul...  :drink  :cheers :buddy

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Skitsambo
« Svar #29 skrivet: 2007-09-28, 14:47:22 »
Kul för henne nu att pröjsa för en trea själv! :doubt


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg