Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Heritage quests  (läst 2962 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Heritage quests
« skrivet: 2007-11-16, 09:39:30 »
Heritage quests:
"An extended quest which traditionally rewards an item reminiscent of the original EverQuest. Similar quests which reward items not associated with the original Everquest are called Signature Quests.

After completing five Heritage Quests, a character is eligible for Title:the Treasure Hunter. After ten, Title:the Lore Seeker, after twenty, Title: the Relic Keeper, and after thirty, [[the Artifact Raider|Title:the Artifact Raider primary library of each home city."


Heritage quests, eller HQs ger också statuspoäng.

"Status points are a kind of currency that you can earn in various ways, and they can be used to purchase 'special' items that would otherwise be unavailable to you. If you visit a merchant and some of the price of the item is displayed in light blue, then you will need to use status points to pay that cost.

You can earn status points in a number of ways, as indicated below, and these will be visible in your Persona menu, alongside your normal adventure stats. If you're a guild member then a bonus of 10% of any status you earn also gets credited to the guild, which in turn enables the guild to level up and gain access to particular equipment, quests etc. Note that although your personal status will reduce when you spend it, your contribution to your guild 'score' is not affected."





Med denna info är vi redo att köra. :)
Första HQ vi borde köra tillsammans med Cartis är "These Boots Were Made For..." vad jag vet är du redan igång med den och behöver bara gå upp lite i harvesting för mining och logging. Jag kör jättegärna redan sent ikväll (16/11) eller på söndag.

Belöningen är ett par Dwarven work boots och 28500 skinande statuspoäng.


Utloggad Ceder

  • Moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Heritage quests
« Svar #1 skrivet: 2007-11-16, 13:52:08 »
Ja jag har maginfluensa så jag kommer ej att lira nåt ikväll tyvärr...  :urrk :sleep

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Heritage quests
« Svar #2 skrivet: 2007-11-16, 14:23:35 »
Men du kan väl flytta in datorn på toaletten? -Jeezus, du är ingen hardcoreraidare du inte. Lag plog och Fallen Knights skulle garva åt dig!

;)


guest3

  • Gäst
SV: Heritage quests
« Svar #3 skrivet: 2007-11-16, 17:51:17 »
Jag kommer heller inte spela ikväll. Men har varit sjuk hela dagen så jag har suttit framför EQ2 i ett antal timmar (utan att slå en enda fiende). Nu har jag städat mitt rum, bytt ut en hel del utrustning, craftat upp mig två nivåer, lämnat in ett par quests, tränat mining, harvesting m.m. och lärt mig massor.

Kanske kan jag vara med på söndag. Får se då...

 

Senaste inlägg