Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Akut Win XP hjäp!!!  (läst 1674 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
Akut Win XP hjäp!!!
« skrivet: 2008-07-01, 19:23:50 »
Kan någon kunnig OG:are slå mig en signal på min hemtelefon, jag behöver hjälp med att fixa en polares dator där den säger att NTLDR saknas när man startar upp den. Jag har bootat upp den i repatationsläge med en XP CD men hur man gör sen vet jag inte... :cartman

Snälla... :help
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Akut Win XP hjäp!!!
« Svar #1 skrivet: 2008-07-01, 19:51:37 »
Kolla denna sida, där står det hur du ska göra:

http://tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Akut Win XP hjäp!!!
« Svar #2 skrivet: 2008-07-05, 16:57:43 »
Jag har glömt att tack för tipset, tack dödis!  :thumb

Givetvis googlade jag efter svar innan jag postade här men dödis länk fick jag aldrig upp.

Nu när jag i a f kommit in i datorn så har jag kommit fram till att den troligtvis är så virusinfesterad att jag inte vågar koppla upp den i mitt nätverk ö h t. Så nu undrar jag om det finns någon liveCD med antivirus någonstans? Det första jag gjorde när jag kommit in i datorn var att låta Avast göra en scanning vid boot men det hittade inget men jag tror viruset/trojanen har gömt sig för Virusprogrammen. Anledningen till att jag tror att det är virus i den är att när man trycker ctrl+alt+del så säger den att "Aktivitetshanteraren har inaktiverats av administratören"...

Jag har googlat men inget hittat... :(

 :help
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Akut Win XP hjäp!!!
« Svar #3 skrivet: 2008-07-06, 11:34:41 »
testa att ta ner stinger från macafee. det ryms på diskett och kan kanske ta bort det värsta så att du vågar ha upp den på nätet. panda antivirus här sen en bra onlinescanner som inte tar bort, men som identifierar rätt mycket skit. annars rekomenderar jag att stänger av dina maskiner och kopplar upp på nätet direkt - det går fortare så.

 

Senaste inlägg