Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Renown vs. Rank  (läst 6356 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest21

  • Gäst
Renown vs. Rank
« skrivet: 2009-02-10, 15:12:54 »
När kan man börja ha högre RR än Rank? Upptäckte till mitt förtret igår att jag slutade få renown mitt i ett Scenario 1 poäng ifrån att gå upp till en RR som var högre än min Rank.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Renown vs. Rank
« Svar #1 skrivet: 2009-02-10, 15:43:39 »
från rank 40

guest21

  • Gäst
SV: Renown vs. Rank
« Svar #2 skrivet: 2009-02-10, 19:01:34 »
Tack.

Det var ju givet.. Här som jag tänkte ligga högt i renown men icke...

guest2112

  • Gäst
SV: Renown vs. Rank
« Svar #3 skrivet: 2009-02-12, 10:17:01 »
det är rätt surt att man inte kan få högre rr än rank ja menar med min squig har ja bara lvl:at i rvr så ja har ju haft full rr långt innan rank hela tiden känns lite slöseri

guest21

  • Gäst
SV: Renown vs. Rank
« Svar #4 skrivet: 2009-02-12, 15:03:58 »
Ja det är samma för mig. När man kör keeptaking/def hela tiden för att få upp inf så maxar man ut renown rätt fort.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Renown vs. Rank
« Svar #5 skrivet: 2009-02-12, 19:02:40 »
Vad har ni för renown rank då?
Min DoK Tea är lvl 40 och har RR-rank 32 (för er som inte vet så kör jag på Burlok då jag ville bli köra rp med irl-vänner samt vi slapp idiotnamn och leetspeach). Tror jag ligger efter en hel del då jag inte spelat på ett långt tag när nya datorn var inne för reparation, eftersom jag kan få 6.000 RR i ett enda scenario som går bra. :)
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Renown vs. Rank
« Svar #6 skrivet: 2009-02-12, 23:26:09 »
Ja det enda som stör mig i WAR är idiotnamnen och leetspeeket i chatten. Patchar de bort det kommer allt att bli bra. :)

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Renown vs. Rank
« Svar #7 skrivet: 2009-02-13, 00:18:12 »
Festligt ikväll. Alla keeps o BO's var Destros och order vågade bara sticka ut hakan 5 m utanför sitt WC i Ostland.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest21

  • Gäst
SV: Renown vs. Rank
« Svar #8 skrivet: 2009-02-13, 05:03:11 »
Vad har ni för renown rank då?
Min DoK Tea är lvl 40 och har RR-rank 32 (för er som inte vet så kör jag på Burlok då jag ville bli köra rp med irl-vänner samt vi slapp idiotnamn och leetspeach). Tror jag ligger efter en hel del då jag inte spelat på ett långt tag när nya datorn var inne för reparation, eftersom jag kan få 6.000 RR i ett enda scenario som går bra. :)

Är ju inte lvl40 ännu men ligger just nu på 25/25 men är konstant klar med renown före xpn och sen slutar det att man måste plöja flera scenarion bara för att få ihop dem sista 30-40% xpn, dock helt utan att tjäna någon renown.

Festligt ikväll. Alla keeps o BO's var Destros och order vågade bara sticka ut hakan 5 m utanför sitt WC i Ostland.

Jo vi har haft några bra turer i T3 också, även om order har övertaget i antal så kan man ändå lyckas rätt bra med att ta ett keep, stonewalla i det och låta några order earbands stånga sig blodiga mot köttmuren och på så sätt dra in mängder med inf och rp.

guest2112

  • Gäst
SV: Renown vs. Rank
« Svar #9 skrivet: 2009-02-13, 10:15:50 »
ja upptäkte i dag att det är redan på rank 37 man kan bli högre renownrank än vanlig rank bara så ni vet (: är snart rr 39 nu

guest1902

  • Gäst
SV: Renown vs. Rank
« Svar #10 skrivet: 2009-02-13, 11:36:27 »
Citera
Citera
Är ju inte lvl40 ännu men ligger just nu på 25/25 men är konstant klar med renown före xpn och sen slutar det att man måste plöja flera scenarion bara för att få ihop dem sista 30-40% xpn, dock helt utan att tjäna någon renown.


Känner igen era problem. Jag hade samma problem när jag lvlade upp. Håller med om att sc är ett bra sätt att pocka exp på. Ett till är att ta alla quest i varje område typ chaos wastes, caledor eller black crag först. Kör bara dom lätta som går snabbt typ döda en mob eller leta reda på någon npc.

Själv kunde jag få högre rank vid lvl 39 men det kan dom ha ändrat nu.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Renown vs. Rank
« Svar #11 skrivet: 2009-02-13, 12:16:34 »
Jag är ju jättemycket efter med rr-ranks... Spelar aldrig scenarios och keeps tycker jag inte att jag har nånting att tillföra till + att det är skittråkigt att bara tåga runt och kappa BO:s

guest2174

  • Gäst
SV: Renown vs. Rank
« Svar #12 skrivet: 2009-02-13, 12:32:10 »
Ligger efter jag med med min Witch Elf. Min sorceress alt däremot ligger rätt jämt har jag för mej. Scenarios är inte min grej och som WE är man en aning värdelös vid keep defence om man inte är tillräckligt många så att man kan smyga ut o flanka eller rensa en av bakdörrarna. Samtidigt är det inte så viktigt för mej med renown. Jag har kul oftast så det räcker.

guest21

  • Gäst
SV: Renown vs. Rank
« Svar #13 skrivet: 2009-02-13, 12:36:42 »
Jag är ju jättemycket efter med rr-ranks... Spelar aldrig scenarios och keeps tycker jag inte att jag har nånting att tillföra till + att det är skittråkigt att bara tåga runt och kappa BO:s

Generellt sätt är det jäkligt tråkigt att bara springa runt och cappa keeps och BO's men Möter man motstånd blir det helt plötsligt mycket roligare och spelet får en helt annan dimension. Förutom det så är det riktigt bra inf rewards, iaf i T3 så det är värt att göra bara därför.

Ligger efter jag med med min Witch Elf. Min sorceress alt däremot ligger rätt jämt har jag för mej. Scenarios är inte min grej och som WE är man en aning värdelös vid keep defence om man inte är tillräckligt många så att man kan smyga ut o flanka eller rensa en av bakdörrarna.

WE kan vara mycket användbar vid Keep defence alltid viktigt att ha närstrids dps med sig, även om det bara är för att rensa upp om någon eventuellt skulle lyckas pressa sig igenom köttmuren.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Renown vs. Rank
« Svar #14 skrivet: 2009-02-13, 14:04:28 »
Generellt sätt är det jäkligt tråkigt att bara springa runt och cappa keeps och BO's men Möter man motstånd blir det helt plötsligt mycket roligare och spelet får en helt annan dimension. Förutom det så är det riktigt bra inf rewards, iaf i T3 så det är värt att göra bara därför.

Motstånd betyder tyvärr bara att jag är easy renown för order, jag spelar ju sorc och de har inte en suck mot nån klass...

 

Senaste inlägg