Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Nu är det helgkris igen.  (läst 4229 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bishonen

  • Bloodlord
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 396
  • Spankin the monkey since 1977
Nu är det helgkris igen.
« skrivet: 2009-04-07, 02:37:15 »

Tjosan alla glada OG:are!

 :help

Tänkte bara ta tillfället i akt att påminna om att under och efter alla storhelger är det blodbrist i Sverige.

Det fina är att varje svensk bara behöver gå och lämna tre (3) gånger i sitt liv för att täcka behovet. Jag vet att ni vet att jag och Loppan täcker för en stor del av OG men nu vid exempelvis påsk blir det ändå kris igen så masa er iväg från Left 4 Dead, WoW, COD4/5/12 och annat sköjj och tralla glatt iväg till närmaste blodbuss för att åderlåta er. (Det var coolt på medeltiden och är det fortfarande. Fastän det inte involverar några balla iglar nu för tiden.)

Precis som vanligt när vi uppmanar om detta så kommer det att komma allsköns kreativa ursäkter vilka, eftersom vi alla i OG är ansvarstagande sammhällsmedborgare, är helt korrekta och godtagbara. Istället för att berätta varför ni inte kan så kan ni la skriva ett mejl eller rent av ringa en god vän som kan uppmanas till att täcka för er o gå och blöda i erat ställe. Dessutom ett utmärkt tillfälle att önska vederbörande en glad påsk. Eller så kan man önska sin kompis en fungerande sjukvård utifall att han/hon/den/det inte är en sådandäringa jesuslirare som en annan.

 :thx för hjälpen. det är  :respect att blöda för sina kompisar.

....och glad christ-onna-stick-holiday
-I'M IN UR [noun] [verb]ING UR [noun]

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Nu är det helgkris igen.
« Svar #1 skrivet: 2009-04-07, 12:03:01 »
 :stupid

Edit: Flyttade posten / Loophole
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Nu är det helgkris igen.
« Svar #2 skrivet: 2009-04-07, 12:32:24 »
På min tid brukade man får en smarrig knäckemacka och välja något kul ur De blodförtappades butik
Så jag kan varmt rekommendera folk att bli tappade på lite rött  :thumb

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Nu är det helgkris igen.
« Svar #3 skrivet: 2009-04-07, 12:50:11 »
Man måste börja med en provtagning och sen tar det väl någon vecka innan man blir kallad för första gången, så till helgen blir det kanske svårt att hinna lämna. Men det är ju bra om man pallrar sig iväg för provtagning. Jag har försökt att övertala två på jobbet att börja lämna iaf.

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: Nu är det helgkris igen.
« Svar #4 skrivet: 2009-04-07, 14:48:12 »
På min tid brukade man får en smarrig knäckemacka och välja något kul ur De blodförtappades butik
Så jag kan varmt rekommendera folk att bli tappade på lite rött  :thumb

Du kan till och med snika till dig två mjuka mackor med ost och skinka och gurka och tomater och så många som fyra stycken om du käkar två innan du tappas och två efter du tappats... :innocent
och man får fortfarande välja någe kul... man kan till och med vinna 50 000 i månaden i 25 år eller nått liknande... :banana

Who dares! Wins!

guest1645

  • Gäst
SV: Nu är det helgkris igen.
« Svar #5 skrivet: 2009-04-07, 19:38:26 »
Du kan till och med snika till dig två mjuka mackor med ost och skinka och gurka och tomater och så många som fyra stycken om du käkar två innan du tappas och två efter du tappats... :innocent
och man får fortfarande välja någe kul... man kan till och med vinna 50 000 i månaden i 25 år eller nått liknande... :banana
Var ger du någonstans? Jag får en sån där färdig knäckemacka med apäcklig ost och lättdryck efteråt. Gåvan är ett presentkort på 25 kr blommor...

Vilket förvisso gjorde att jag fick mig ett gott skratt när sekreteraren på mitt förra jobb (som då var i åldern 60-120) frågade om jag gav blod för pengarna.

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: Nu är det helgkris igen.
« Svar #6 skrivet: 2009-04-07, 21:51:31 »
Du kan till och med snika till dig två mjuka mackor med ost och skinka och gurka och tomater och så många som fyra stycken om du käkar två innan du tappas och två efter du tappats... :innocent
och man får fortfarande välja någe kul... man kan till och med vinna 50 000 i månaden i 25 år eller nått liknande... :banana
Var ger du någonstans? Jag får en sån där färdig knäckemacka med apäcklig ost och lättdryck efteråt. Gåvan är ett presentkort på 25 kr blommor...

Vilket förvisso gjorde att jag fick mig ett gott skratt när sekreteraren på mitt förra jobb (som då var i åldern 60-120) frågade om jag gav blod för pengarna.

Jag ger blod i sthlm...

men det kanske är för att det är så bra blod jag ger som jag får så mycket efteråt... :doubt

Who dares! Wins!

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Nu är det helgkris igen.
« Svar #7 skrivet: 2009-04-08, 18:26:05 »
men det kanske är för att det är så bra blod jag ger som jag får så mycket efteråt... :doubt

 :whisperEller för att det ska bli bättre till nästa gång? ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Nu är det helgkris igen.
« Svar #8 skrivet: 2009-04-08, 19:55:50 »
Nu har jag gått i flera års tid och tänkt "jag borde börja ge blod". Och idag gjorde jag något åt det. Jag har nu anmält mitt intresse för att få lämna. :)

Utloggad Bishonen

  • Bloodlord
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 396
  • Spankin the monkey since 1977
SV: Nu är det helgkris igen.
« Svar #9 skrivet: 2009-04-08, 23:46:34 »
 :kiss @ Airam

-I'M IN UR [noun] [verb]ING UR [noun]

guest1327

  • Gäst
SV: Nu är det helgkris igen.
« Svar #10 skrivet: 2009-04-09, 23:57:55 »
Mitt blod vill ingen ha :)  Jag bär på en "reumatisk" skjudom som doktorerna kllar MCTD,,   Jag vet fortfarande inte vad det är..  Men  så är det :)   

OCH den är INTE sexuellt eller ens på annat sätt överförbar, bara så ni vet :)



Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: Nu är det helgkris igen.
« Svar #11 skrivet: 2009-04-10, 00:08:51 »
Jag var och lämnade idag... :banana

två mackor, kaffe och en nitlott... :cry

Who dares! Wins!

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Nu är det helgkris igen.
« Svar #12 skrivet: 2009-04-10, 23:52:31 »

...OCH den är INTE sexuellt eller ens på annat sätt överförbar, bara så ni vet :)




Då behöver inte fåren oroa sej för reumatism iaf...

Utloggad Bishonen

  • Bloodlord
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 396
  • Spankin the monkey since 1977
SV: Nu är det helgkris igen.
« Svar #13 skrivet: 2009-04-16, 00:13:47 »
Häjja Moffast!

 :wave
-I'M IN UR [noun] [verb]ING UR [noun]

 

Senaste inlägg