Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Nya gillen - var spelar OG - och en paus.  (läst 4224 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Nya gillen - var spelar OG - och en paus.
« skrivet: 2009-04-19, 20:51:35 »
Hej alla Svear och gents.

Vid det här laget är det säkert flera av er som undrar vad som händer och det är då jag kommer in i bilden med så pass mycket info jag kan ge (läs: vad jag vet)

Idag försvann det en drös med folk från Svearike och bildade gillet Gryning. På något vis känns det som om det ingår i livscykeln för gillen att knoppas av mellan varven. Var och en som har bytt har säkert egna skäl för detta. Ibland är man inte nöjd och ibland följer man med de man spelar med dit de far.

Om man nu känner sig en smula vilsen i vad man ska göra, så kan jag bara ge rådet att ta det lungt ett tag. Svearike försvinner inte och det finns ingen anledning att byta gille vare sig hit eller dit - Man spelar där man tycker att det blir bäst.

------------------------

För min egen del har jag funderat ett tag på att slippa vara officer. jag har inte kännt orken att hjälpa alla som har behövt och bett om min hjälp. Det har inte varit min avsikt att trampa någon på tårna och jag önskar att jag räckt till lite mer än vad jag gjort. Jag tror inte heller att detta gör mig särskilt unik.

Helgen har inte varit speciellt kul för mig och jag kan tänka mig att den vart svår för fler än mig. Jag befinner mig nu i den föga avundsvärda sitsen att ha människor som jag tycker om och respekterar i två olika gillen. Detta tillsammans med att jag summerat mina timmar som gått åt till WAR de senaste veckorna gör att jag nu ämnar ta en paus.
Hur lång paus det blir vet jag inte - Dels tycker jag inte om att hamna i valsituationer, dels har jag lagt lite för mycket tid (inte bara speltid) på WAR och dess gillen och dels känner jag att jag inte helt räcker till för att hjälpa de som säkert förtjänar hjälp.

Använd gärna den här tråden till att ställa frågor.



/prunis

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Nya gillen - var spelar OG - och en paus.
« Svar #1 skrivet: 2009-04-19, 21:21:08 »
Hur många har lämnat... eftersom man får en sån här info så känns det som rätt många.
Har det med Jr disskutionerna att göra?

Är Gryning Hardcore Gille?

Vilka är kvar i Svea?

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Nya gillen - var spelar OG - och en paus.
« Svar #2 skrivet: 2009-04-19, 22:27:30 »
Hur många har lämnat... eftersom man får en sån här info så känns det som rätt många.
Har det med Jr disskutionerna att göra?

Är Gryning Hardcore Gille?

Vilka är kvar i Svea?

Det är nog rätt många som lämnat, ett tiotal, eller något, skulle jag tro.

Gryning är inte ett hardcore gille, och kommer inte heller att bli ett hardcoregille. Gryning har samma koncept som Old Gents.

Det är också värt att poängtera att delningen inte handlar om något bråk eller gräl, utan helt enkelt grundar sig i olika synsätt. Det finns ingen ilska vare sig hos mig, eller hos någon annan som bytt, och jag önskar alla som är kvar i Svearike all lycka.

:hi




Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Nya gillen - var spelar OG - och en paus.
« Svar #3 skrivet: 2009-04-19, 22:29:23 »
Har man ett val att byta o vad är det för kriterier?

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Nya gillen - var spelar OG - och en paus.
« Svar #4 skrivet: 2009-04-19, 22:32:05 »
De OG's som är kvar idag är: Loppan och Looser och du.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Nya gillen - var spelar OG - och en paus.
« Svar #5 skrivet: 2009-04-19, 23:12:54 »
ehhhh...JH VEM är kvar var????

Fattar nada?!?!?!


DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Nya gillen - var spelar OG - och en paus.
« Svar #6 skrivet: 2009-04-20, 00:24:27 »
Loppan, Mooseman, Looser o så jag är kvar så vitt jag vet. Och f.n. har jag inga planer på att byta gille.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest2112

  • Gäst
SV: Nya gillen - var spelar OG - och en paus.
« Svar #7 skrivet: 2009-04-20, 00:26:56 »
detta lät ju inget kul alls har ju inte kunnat spela något i helgen men som sagt detta låter igen kul alls men det får väll bli att ta tag i det i morgon i war men som det känns just nu i alla fall så blir det nog att köra gilles lös ett tag men det visar väll. Känns ju jätte tråkigt att gillet har splittras när det äntligen har blivit mycket spelare och hög g-rank..

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Nya gillen - var spelar OG - och en paus.
« Svar #8 skrivet: 2009-04-20, 08:01:03 »
Det är tråkigt med gillesdelningar. Jag tänker ta en time-out från War, och ägna några dagar åt telefonsamtal till berörda personer.

Om någon vill snacka om det som hänt, så finns jag på telefon. Numret finns i OG:s medlemslista.

:hi


Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Nya gillen - var spelar OG - och en paus.
« Svar #9 skrivet: 2009-04-20, 12:26:20 »
Jag fick aldrig någon invite igår så jag kör gilleslös tills jag kan hoppa med i OG. Vi hörs på TS för nu har jag snott tillbaka mitt headset :)
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest1902

  • Gäst
SV: Nya gillen - var spelar OG - och en paus.
« Svar #10 skrivet: 2009-04-20, 18:30:49 »
He he det var en bomb du släppte där Vildvittran. Men det är inget att säga om, det är så det funkar även om jag tycker att det är väldigt tråkigt det som har hänt.

Kan berätta att Svea lämnar Pink Panther och går in i en nya alliance med Lil green gits och MoX så vet ni var vi håller hus.

Ni som spelar i den nya guilden får ha de så roligt och lycka till. Vi behöver ju inte säga tack och hej för alltid utan vi kommer springa på varandra i spelat och vi kan ju chatta om saker ändå. Därför säger jag på återseende./Kärlek
 

guest2112

  • Gäst
SV: Nya gillen - var spelar OG - och en paus.
« Svar #11 skrivet: 2009-04-21, 00:40:31 »
mm jätte tråkigt ja är mitt i mellan båda gillena atm så jag är gilles lös som sagt var inte med på vad som hände bara logga in i svearike och såg att jätte många hade dragit så vet inte riktigt va ja skall göra nu känns ju jätte tråkigt att så många drog från svea nu när det växt så mycket och fått hög rank. Kan ju inte säga att jag är jätte sugen att joina gryning heller med gilles rank 0, får väll bli att göra en ansökan till bloodline och ligion men  det kan bli lite svårt när man har dyselixi och inte kan stava på eng men det löser sig nog. Annars kommer ju aioin snart och det värkar ju riktigt bra. Hur som så vet ni att ja fins i krokarna och bara säja till om det är något. Ha det bäst och på åter seende (:

guest1921

  • Gäst
SV: Nya gillen - var spelar OG - och en paus.
« Svar #12 skrivet: 2009-04-21, 13:42:20 »
Blir lite att svara på. Jag är en luttrad spelare som jag körde igång Doac 2000-2001 skapade en av dom stora Svenska guilderna där. Så det som har hänt nu är inget unikt, det viktiga är att vi skildes åt som vänner. Så vi kommer att ses av i framtiden med.

Det var lite av en chock för oss som är kvar i Svearike, men det det gick fort över. Jag pratade enskilt med spelare hela söndagen som folk vill prata av sig. Så redan efter några tim så lungade det ner sig. Vi har gått om 40 spelare, gott om healer, ny allians så det kommer att funka bra i framtiden med. Det kom med nytt folk redan i söndag när jag inte visste var det skulle sluta. Kärlek rensar hårt bland oaktiva som vanligt. Så vi är många spelare, och fler kommer vi att bli.

Det var både tråkigt/bra att så många trevliga/duktiga spelare valde att lämna. Men redan nu står det folk som är redo att ta dom här platserna. Folk erbjöd sig att köra upp nya som skulle passa Svearike bättre om det var så. Så det är gott gry i Svearike och spelet rullar på. Men vi har allt utan Tank, men det löser vi rätt fort. Kärlek är klar för allt, jag börjar bli rätt hyfsad, så snart löser vi det med och hjälper igång er andra tank.

Prunis vill man inte vara ledare och man tycker det är jobbigt så är det bara att säga till, inga problem. Jag och min bror axlar GL efter hur våra liv ser ut och det är lika så som ledare med, det finns fler som vill prova på så det ser jag inte som något problem.

Ingen behöver var guildes lös, man kan prova sig fram och se vad man vill spela. Vill man prova att spela en engelsk guild så prova bara, jag ser ingen som en svikare för det. Bara att skriva så är man välkommen tillbaka igen. Det är ett spel och det viktiga är att varje person spelar för att det är roligt, så det är helt naturligt att man provar sig fram till man vet var man trivs och har roligt.

Solen skiner och det är vår, så dra inte för stora växlar om det som hänt. Gryning spelar så som dom vill, och provar det. Svearike spelar på som vanligt, men vi är alla vänner och skildes som vänner. Det är det viktiga!!

//Slaktare

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Nya gillen - var spelar OG - och en paus.
« Svar #13 skrivet: 2009-04-21, 13:47:10 »
Vad gäller tank så är det bara att hojta. Jag har inte bytt server eller så, men jag har en skön paus och njuter av solen. :) Jag kommer inte att tacka nej till förfrågningar om att tanka BB eller BE.

 

Senaste inlägg