http://open.spotify.com/user/loophole/playlist/2Wu4F2PIDEja6gy0juom8zTrots den övervägande delen metal-troll på forumet vågar jag outa mitt intresse för allt som är Country. Följdaktligen: Häll upp en rejäl Makers Mark, knäck en Bud och börja tillagningen av en North Texas Red!
Jace Everett - Bad Things: Låten är intro till HBO-serien True Blood och fångar verkligen känslan av ett skitigt Louisiana (tror jag, jag har fasen inte varit där). Underbar TV-serie och en riktigt bra låt.
Todd Snider - Whats Wrong With You?: Handlar om mäns relation till kvinnor. Oväntat tema för en countrylåt, eller hur? Todd Snider ute med nytt album nu
Crooked Still - Aint No Grave: För mig en ny bekantskap. Tack Bishonen som pekade mig i rätt riktning!
The Charlie Daniels Band - Simple man: Från gruppen som är mest känd för "The Devil went down to Georgia" (finns som finfin cover med Primus på Rhinoplasty-skivan). Redneck Country at its best.
C.W: McCall - Convoy: Ledmotivet från och inspirationen till filmen med samma namn. Kris Kristofferson i huvudrollen som Rubberduck. Refrängen låter extremt fjollig i denna version av sången, men annars missar man ju radiokommunikationen mellan Rubberduck och Love Machine.
Tom Waits - I hope that I dont fall in love with you: OK, inte country, men det skiter jag i för detta är Waits absoluta högvattenmärke i min bok. Perfekt för fyllekontemplation framåt halv fyra en söndagmorgon om hösten.
Blues Traveler - Maybe Im Wrong: Blues Travelers bidrag till (den mediokra) uppföljaren Blues Brothers 2000. Klassisk Blues Traveler med lite Elwood Blues som bonus i slutet.
Thats all, folks!