Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: BSOD när jag spelar Black Ops  (läst 1769 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
BSOD när jag spelar Black Ops
« skrivet: 2010-11-27, 13:29:36 »
Tjohej alla gamlingar! Jag inkasserade Black Ops för ett par veckor sedan och har lirat igenom singel player utan problem. Men igår när jag skulle testa multiplayer för första gången så ville min dator inte riktigt vara med och leka. Efter att har lirat i ett par minuter så tittar BSOD fram i en millisekund och sen startas datorn om, jag hinner alltså inte se vad som står. Vid vissa tillfällen har det gått att spela väldigt länge utan några som helst problem, förutom att Black Ops fastnar i något ändlöst connection-läge ibland.

När datorn startar igen får jag upp felmeddelande om att explorer.exe, drwatson.exe och Microsoft Windows har avslutat efter ett oväntat/allvarligt fel och att det finns en felrapport. Dock hänger sig datorn när dessa poppar upp och jag blir tvungen att starta om ytterligare en gång. Andra gången datorn startar får jag upp felmeddelande endast om Windows med felsignatur:
Kodstycke: [Välj]
BCCode : 10000050     BCP1 : FA0F0678     BCP2 : 00000000     BCP3 : BD117FEA
BCP4 : 00000000     OSVer : 5_1_2600     SP : 3_0     Product : 256_1     
Det skapas även en .dmp fil och en .xml fil som jag kopierat och sparat om det behövs. Någon som vet varför min dator plötsligt hatar att spela och hur jag gör för att fixa det?
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: BSOD när jag spelar Black Ops
« Svar #1 skrivet: 2010-11-27, 14:19:20 »
Grafikkort och drivrutin?

Hade problem med min burk för några veckor sedan, efter att jag uppdaterat till den då senaste drivrutinen för mitt 460 kort. Avinstallerade och körde även "Driver Sweeper" (rekommenderas), installerade på nytt och sen dess har den fungerat klockrent.

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: BSOD när jag spelar Black Ops
« Svar #2 skrivet: 2010-11-27, 23:13:11 »
Installerade nya drivrutiner till grafikkortet och nu har brorsonen lirat utan problem sedan jag åkte till jobbet. Får hoppas att det håller sig!
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

 

Senaste inlägg