Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Lägger ned RIFT  (läst 4079 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1327

  • Gäst
Lägger ned RIFT
« skrivet: 2011-03-18, 18:43:35 »
Jag tycker inte det är så något kul. 
Samma harvande i questarna, och bara jaga runt efter Rifts är inte heller kul.
Questar med lite humor och glimten i ögat saknas ju helt.
Så tyvärr blir jag frånvarande efter att tiden gått ut.. 

/Ragge

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Lägger ned RIFT
« Svar #1 skrivet: 2011-03-18, 19:07:04 »
Välkommen tillbaka när GW2 kommer, Ragge! :)

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Lägger ned RIFT
« Svar #2 skrivet: 2011-03-19, 10:58:45 »
Trist Ragge, jag kan inte hålla med dig men jag kan respektera att alla gillar olika saker =)
Hoppas du hittar nått annat sköjs att spela ist  :drink
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Lägger ned RIFT
« Svar #3 skrivet: 2011-03-19, 12:40:05 »
Har inte tröttnat än, för när det blir lite enahanda så byter jag till någon av mina andra gubbar ett tag. Antingen för att levla eller för att krafta. Sen har man ju oftast Mugge eller nån annan trevlig person att slänga käft med i TS och att gruppa med när man tröttnat på att springa själv. Dock är det väldigt vanligt att hälften av gillet aldrig finns på TS, vilket är lite märkligt. Trodde gillen var till för att man skulle slippa lira själv?

Sen har jag full förståelse att man inte alltid kan vara på TS eller gruppa. Ibland skippar jag TS när jag vet vill vara lite osocial pga huvudvärk eller för att man pratat sig blå i trynet hela dan på jobbet (kommer med konsultjobbet ibland). Eller inte vill gruppa då man bara behöver samla grejor för craftande eller bara vill stå å crafta.

Jaja - vill inte skriva folk på näsan o smaken är som baken - men jag tror spelet blir roligare om man delar det. Och det är lätt att man missar vad folk skriver i chatten, iaf för mig som oftast får lite tunnelseende när jag slåss. Dock är det svårt att missa om nån hojtar i TS.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1327

  • Gäst
SV: Lägger ned RIFT
« Svar #4 skrivet: 2011-03-19, 14:10:51 »
Jag antar att RIFT lyckades landa i mitt knä, när intresset är på dalande, för allt spelande. Jag ser väl inte fram emot något just nu. Dues Ex så ju lovande ut men det är väl framflyttat?  Sen har vi ju allas vår Duke, som är beställt  (nordic edition)  hoppas det innebär mer lättklätt :)  höhö,,
vi får väl se hur det går, det lugnar ner sig någon gång i mitten på april på jobbet och då kanske jag orkar :)  Kanske Rift behöver ett tag, för att få fler questar och framförallt lite humor in i spelet. Något som inte ens Wow lyckades med förrns Cataclysm.

Jag kommer väl inramlandes några ggr, så länge mitt konto inte är stängt.
Så vi ses väl några ggr till inne i spelet :)

/Ragge

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Lägger ned RIFT
« Svar #5 skrivet: 2011-03-19, 15:21:01 »
Jag gjorde en quest innan i dag som gick ut på att jaga skitiga ekorrar och tvätta dom med en tvål..
Jag tyckte nog det var lite humor i questandet ;)
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Lägger ned RIFT
« Svar #6 skrivet: 2011-03-19, 17:07:31 »
Jag gjorde en quest innan i dag som gick ut på att jaga skitiga ekorrar och tvätta dom med en tvål..
Jag tyckte nog det var lite humor i questandet ;)

Fast vill man ha riktig humor och en röd tråd får jag nog säga att Gpotato har gjort bra ifrån sig med Allods. Men ärligt, hur underbart är det inte när en nybliven änka skickar ut en för att hitta en ny man och alla man skickas till gör allt för att hon skall vända bort blicken från dem.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Lägger ned RIFT
« Svar #7 skrivet: 2011-03-19, 19:55:43 »
Jag antar att RIFT lyckades landa i mitt knä, när intresset är på dalande, för allt spelande. Jag ser väl inte fram emot något just nu. Dues Ex så ju lovande ut men det är väl framflyttat?  Sen har vi ju allas vår Duke, som är beställt  (nordic edition)  hoppas det innebär mer lättklätt :)  höhö,,
vi får väl se hur det går, det lugnar ner sig någon gång i mitten på april på jobbet och då kanske jag orkar :)  Kanske Rift behöver ett tag, för att få fler questar och framförallt lite humor in i spelet. Något som inte ens Wow lyckades med förrns Cataclysm.

Jag kommer väl inramlandes några ggr, så länge mitt konto inte är stängt.
Så vi ses väl några ggr till inne i spelet :)

/Ragge

Du får ta ladda hem betan till Mythos som startades  i torsdags.. Jag spelat nu ett tag de skoj =)) MMO - Hack slash game så de är mycket grinding hehe
http://www.mythos-europe.com/en/index.html
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Lägger ned RIFT
« Svar #8 skrivet: 2011-03-19, 20:37:12 »
Jag gjorde en quest innan i dag som gick ut på att jaga skitiga ekorrar och tvätta dom med en tvål..
Jag tyckte nog det var lite humor i questandet ;)

Fast vill man ha riktig humor och en röd tråd får jag nog säga att Gpotato har gjort bra ifrån sig med Allods. Men ärligt, hur underbart är det inte när en nybliven änka skickar ut en för att hitta en ny man och alla man skickas till gör allt för att hon skall vända bort blicken från dem.

Det är hur härligt som helst, för den som orkar engagera sig i sin lore i resp. spel! En annan tillhör den tråkiga sk "min/max" kategorin, dvs lös allting så fort och effektivt som möjligt, har alla lösningar hur det *borde* gå till, och blir lätt irriterad och vrång när folk inte sköter sig!

Huga!

Detta kommer jag få pisk och h-e för... ;)

Men efter att ha spelat VG så länge, ett spel som verkligen kräver max för att man ska komma vidare i raid-progress, så blir man lätt lite av den kategori som jag egentligen föraktar mer än alla andra - en hardcore snubbe utan ett liv vid sidan om.

Hm! Tappade tråden... full, dum o dryg. Nåja. Lika bra att jag släpper detta nu och här, innan min ärade kära vän Skuggan får anledning att skämmas över mig ännu en gång. ;)

Inte nykter, vet knappt vad eller varför jag svamlar så här, men likväl - skål på er!

:)

PS! Ni vet väl att vår kära el Moffo har fått en dotter som tamejfan är en direkt kloning av honom själv? :D


Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Re: Lägger ned RIFT
« Svar #9 skrivet: 2011-03-19, 20:54:30 »
:lolabove :cartman
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Lägger ned RIFT
« Svar #10 skrivet: 2011-03-19, 21:00:28 »
Jag gjorde en quest innan i dag som gick ut på att jaga skitiga ekorrar och tvätta dom med en tvål..
Jag tyckte nog det var lite humor i questandet ;)

Fast vill man ha riktig humor och en röd tråd får jag nog säga att Gpotato har gjort bra ifrån sig med Allods. Men ärligt, hur underbart är det inte när en nybliven änka skickar ut en för att hitta en ny man och alla man skickas till gör allt för att hon skall vända bort blicken från dem.

Det är hur härligt som helst, för den som orkar engagera sig i sin lore i resp. spel! En annan tillhör den tråkiga sk "min/max" kategorin, dvs lös allting så fort och effektivt som möjligt, har alla lösningar hur det *borde* gå till, och blir lätt irriterad och vrång när folk inte sköter sig!

Huga!

Detta kommer jag få pisk och h-e för... ;)

Men efter att ha spelat VG så länge, ett spel som verkligen kräver max för att man ska komma vidare i raid-progress, så blir man lätt lite av den kategori som jag egentligen föraktar mer än alla andra - en hardcore snubbe utan ett liv vid sidan om.

Hm! Tappade tråden... full, dum o dryg. Nåja. Lika bra att jag släpper detta nu och här, innan min ärade kära vän Skuggan får anledning att skämmas över mig ännu en gång. ;)

Inte nykter, vet knappt vad eller varför jag svamlar så här, men likväl - skål på er!

:)

PS! Ni vet väl att vår kära el Moffo har fått en dotter som tamejfan är en direkt kloning av honom själv? :D



 :rotflmao Skål  :alcoholic
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Lägger ned RIFT
« Svar #11 skrivet: 2011-03-19, 21:54:05 »
Kul med åsikter från folk som INTE spelar Rift ... men ni är hjärtligt välkommna! ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg