Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ett bra tips är att prova på "Elective Mode". Finns i Options -> Gameplay.Detta gör att du inte blir låst till att välja bland en viss kategori av spells till knapp 1 etc.T.ex. kan du som Barbarian, tack vare "Elective Mode", ha War Stomp bindat på 1:an och leap på 2:an. Dessa spells hör normalt sett till en och samma kategori.
Citat från: rav skrivet 2012-05-18, 20:11:52Ett bra tips är att prova på "Elective Mode". Finns i Options -> Gameplay.Detta gör att du inte blir låst till att välja bland en viss kategori av spells till knapp 1 etc.T.ex. kan du som Barbarian, tack vare "Elective Mode", ha War Stomp bindat på 1:an och leap på 2:an. Dessa spells hör normalt sett till en och samma kategori.Läs första posten i denna tråd!
Har funderat lite på stats och npc klasser... Hur vet jag vad ex en templar borde ha? Nu har han heling spells och gear med styrka och vitality... Har ni några tumregler för vad som är "bra"?
Citat från: Brynja skrivet 2012-05-21, 14:17:13Har funderat lite på stats och npc klasser... Hur vet jag vad ex en templar borde ha? Nu har han heling spells och gear med styrka och vitality... Har ni några tumregler för vad som är "bra"?Beror helt på vilken npc du valt och vad du själv spelar. Med min wd så har jag låtit templar fokusera helt på helning och någon stun. +dmg för honom känns bortkastat, det är inte den rollen han har och han gör ändå uselt med skada.Med någon annan kombination, både av din egen klass och en annan npc, så kanske du vill fokusera mer på skada, crowd control osv - plocka npc efter vad som passar bäst för din klass och plocka skills efter ditt spelsätt, det är ett så pass simpelt system i alla fall, och som sagt, vill man prova något annat så är det ju bara att byta ut skillsen.