Kanske bäst att starta en ny tråd om pvp specifika byggen, tips o trix!
Här kommer min första, som jag tycker, väl fungerande pvp-gubbe:
Earth elementalist/Domination Mesmer
1. Stone Daggers (kastar 2 stone daggers á 20 skada/styck)
2. Obsidian Flame (96 i skada, armor skyddar inte)
3. Armor of Earth, enchantment (ger +55 i armor under 30 sek)
4. Backfire (utdelar 90 nånting i skada varje gång motståndaren använder en spell, varar 10 sekunder)
5. Hex Breaker (oerhört nyttig i pvp)
6. Ether Renewal, enchantment (ger under 10 sekunder tillbaka 5 energi och 17 i hälsa per enchantment jag har på mig, varje gång jag kastar en spell)
7. Aura of Restoration, enchantment (helar för 383% av kostnaden av varje spell)
8. Och den obligatoriska, res signet
Taktik:
Kasta aura, hex breaker och armor. Utmana i tur och ordning munkar, mesmers, necros, elementalister, rangers, krigare.
Något som är riktigt roligt är att kasta backfire på en mesmer, så de får smaka på sin egen medicin!
Med armor of earth så står jag emot det mesta utan större problem. Necros som suger livet ur en är jobbiga, men andra elementalister, krigare och rangers brukar sällan innebära problem.
Obsidian flame är den stora skadeutdelaren i det här bygget, utöver backfire, men man får använda den på rätt sätt, då den orsakar exhaustion.
När energi/hälsa blir låg, så använder jag ether renewal och får då i normala fall 15 energi och 51 i hälsa varje gång jag kastar en spell. Det går att kasta nästan en stone dagger i sekunden a 5 i kostnad, så det innebär att jag under 10 sekunder fått tillbaka nästan 100 energi, och 510 hälsa. Tar man sedan med helningen från Aura of Restoration (5 energi x 3.83 = 19.15 hälsa) så ser ni att man är nästan odödlig under tiden Ether Renewal är igång. Det är ofta en krigare ger upp och börjar banka på ett annat mål!
Svagheter? En hel del, naturligtvis, men den största är nog att jag inte kan hela/skydda medspelare på något sätt, annat än att utdela skada mot deras plågoandar. Olika effekter som poison och annat är också jobbiga.
I 4 mot 4 spel så är Res signet det enda som gäller, övriga ressurect spells göre sig icke besvär då de dels tar för lång tid, dels är den 'uppväckte' alldeles för svag.
Någon annan som kör pvp som kan ge lite tips?