Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Commander score  (läst 2365 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest562

  • Gäst
Commander score
« skrivet: 2005-10-10, 11:05:59 »
Någon som hittat eller bara vet vad som ger Commander Score och hur man ska spela för att vara en bra commander (förutom att vinna förståss).

Sen känns det på många kartor helt hopplöst att spela commander. Klassiskt upplägg på 16 personers lag är 3 st squads, 1 full, 1 med 2 personer plus en tredje med en ensam sniper Övriga 6 personer är inte med i en squad. Känns detta igen? Ingen vidare start. Den stora squaden håller ihop och gör som man säger men räcker inte till eftersom de hela tiden är på ett ställe. Snipern ligger still och 2 man squaden skiter i vad man säger. Övriga 6 går dit action är. INGEN läser chat. Enda sättet att kommunicera är att försöka visa var trupperna är med UAV.

Någon som har några bra tips? Bara spela med bra teamplayers??

/CannonFoo

guest319

  • Gäst
Commander score
« Svar #1 skrivet: 2005-10-10, 14:02:59 »
Att spela commander publikt är som lotto, jag brukar inte tänka så mycket på gruppernas utformning utan skickar bara folk till närmsta lämpligaste flagga.

Lite tips dock är att alltid låta UAVn vara igång, låt den aldrig tystna detta ger intryck av att du är en bra commander och risken för utröstning är mindre :)

Sen har jag lärt mig att scannern är ovärdelig, speciellt om man vill upptäcka motståndarsidans commander, snipers samt försök att spränga din utrustning.

guest191

  • Gäst
Commander score
« Svar #2 skrivet: 2005-10-10, 23:34:26 »
:stupid gör som ovan och försök få folk att gå med i/bilda grupper.
Något som brukar ge resultat (otroligt nog) är att ge beröm med jämna mellanrum, men skäll aldrig  :cartman

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Commander score
« Svar #3 skrivet: 2005-10-11, 09:17:26 »
Om man inte får skälla vad är det då för mening man att vara Commander???

:cheers ;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest562

  • Gäst
Commander score
« Svar #4 skrivet: 2005-10-11, 10:14:33 »
:lolabove

Japp, jag älskar en schysst " You have your orders soldier!"

/CannonFoo

guest191

  • Gäst
Commander score
« Svar #5 skrivet: 2005-10-11, 12:16:53 »
follow orders är helt ok  :thumb
Jag har inga positiva erfarenheter av att skälla på mitt lag ...  :cartman

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
Commander score
« Svar #6 skrivet: 2005-10-11, 18:09:10 »
Jag hatar commanders som ger ordern "reparera" till ett team som inte ens har en engineer! Om Commandern ändå ligger i hemmabasen, vilket han bör göra, så kan han fanimej fixa sin sprängda radar själv!
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
Commander score
« Svar #7 skrivet: 2005-10-11, 18:15:40 »
Citat från: tussilago
Jag hatar commanders som ger ordern "reparera" till ett team som inte ens har en engineer! Om Commandern ändå ligger i hemmabasen, vilket han bör göra, så kan han fanimej fixa sin sprängda radar själv!


 :stupid
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

 

Senaste inlägg