Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Titanuppdragen - Tips och information  (läst 4860 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Titanuppdragen - Tips och information
« skrivet: 2006-06-09, 08:27:03 »
Dags att fixa dessa nu!

Här kommer lite info om "Last Day Dawns", klippt och klistrat från forum, så nu var det väl sjutton om vi inte ska kunna knäcka detta!

- - -

Ok, just did it with 3 guildies this WE with this group : W/El/El/M

It's just a matter of positionning.
Your W must be a tank and go to contact far ahead of the king. When he has taken the aggro, one élé cast Winter, the monk keep the W alive and the élé Nukes.

One really important thing : DO ALWAYS KEEP ONE CHARR ALIVE as it's them that trigger the move of the next titan groupe.
So in order, sparx, charrs except one, titan, the nrj and health regen and then last Charr.
Repeat for each group and it's quite easy

let the ranger bring poison and interrupts.

As to the monk: spike heal and condition handling. No enchants, they remove those. The monk can maintain enchants like boon on himself, if he stays in the rear. When I did this with my monk, I went boon healer and managed to keep the entire team of 4 and all the king's man alive. The tactics to keep 1 charr alive helps in energy management. As ele/mo you can also put essence bond on the tank.

Ele: the combo nukes/winter kills titans very fast.

The sparks have to go down first, the healers second, Armageddon Lord next-to-last, and one of the charr very last.

The Ranger should bring Winter (for the fire ele) and 2 interrupts. The rangers job is to stop the main titan spamming flameburst and lava font. Flameburst is hard to interrupt, but lava font is easy. This takes a lot of pressure of the monk healing the king and entourage. (I used a normal barrage/int ranger here)

Taking down the titan first isn't the best idea as I believe that is the trigger for the next group, remove the charr first....

- - -

Ska försöka sammanfatta detta på nåt bra sätt vid tillfälle!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Titanuppdragen - Tips och information
« Svar #1 skrivet: 2006-06-09, 15:31:51 »
Okej, ska försöka mig på en sammanfattning samt lägga upp lite förslag på skills som kan komma till användning baserat på den grupp vi körde senast (Ranger, Necro, Ele & Monk):

A. Attackeringsordning

1. Sparx
2. Charrs (alla, utom en)
3. Titan

Därefter, när en charr återstår, så tar man det lugnt för att få tillbaka energi och hälsa. Döda sedan den sista charren för att trigga nästa grupp. Detta får vi dock testa, eftersom en del säger att Titanen är det som triggar nästa grupp...

B. Positionering

Här gäller det framförallt att se till så att inte buset når fram till munken. Stäng av vägen helt enkelt! Rangern är väl närmast till att agera tank eftersom han/hon har bäst rustning i gruppen, och bra stances för att undvika bli träffad.

C. Skills

Munk

Jag tror fortfarande på Life Bond som första skydd. Ett möjligt bygge:

1. Life Bond
2. Blessed Signet
3. Balthazars Spirit
4. Divine Boon
5. Reversal of Fortune
6. Protective Spirit
7. Shield of Regeneration (e)
8. Ressurect

Eller:

1. Reversal of Fortune
2. Divine Boon
3. Protective Spirit
4. Healing Touch (riskabel, men grymt bra även med låga poäng i healing prayers pga den dubbla bonusen från Divine Favor)
5. Divine Spirit
6. Signet of Devotion (gratis men långsam helning var 5:e sekund)
7. Peace and Harmony eller Offering of Blood för energi
8. Ressurect

Nekro

Well of power och Blood Ritual, för att hjälpa hela partyt men framförallt munken med energi, och dessutom hälsa. Någon form av self-heal.

Ranger

Poison, interrupts, troll ungent och gärna försvarsstances som whirling defense. Oath shot är bra för att kunna ha igång whirling nästan non-stop. Spirit of winter.

Elementalist

All out nuker! Men, ta gärna med Armor of Earth för att reducera skada.

Nyckeln är att munken har energi nog att hålla sig själv, partyt, kungen och helst medhjälparprästen vid liv. Kan man hålla krigarna vid liv så är det en bonus. Nekrons insats med kanske framförallt Blood Ritual kommer här att ha stor betydelse.
Om man som munk väljer det nedre bygget med Peace and Harmony som elitskill, så kommer man att ha +4 energy regen trots att divine boon är igång. Kan man då få hjälp av Blood Ritual så innebär det ytterligare +3 energy regen, och emellanåt av Well of Power, ytterligare +2 energy.

Om någon av de andra klasserna ev. kan ta med sig Mend Ailment/Remove Hex, så vore mycket vunnet.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
Titanuppdragen - Tips och information
« Svar #2 skrivet: 2006-06-11, 18:34:48 »
Mycket intressant. Så vi var på rätt spår med att låta mig spamma interrupts på Armageddon-lorden iaf. En nackdel det förde med sig, var att jag inte kunde göra target calls, eftersom jag var för upptagen med interruptandet och att hålla ett öga på kungens präst.

Men om jag ska tanka allt det där buset med Crimson Kadya får jag nog iofs byta till minor-runor för att maximera HP'n. Man kanske skulle skaffa sig ett fur-lined droks armor också...


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Titanuppdragen - Tips och information
« Svar #3 skrivet: 2006-06-11, 19:12:12 »
Citat från: Sunbane
Man kanske skulle skaffa sig ett fur-lined droks armor också...


Mycket bra förslag, då får du bästa rustningen i hela spelet mot köldmagi, och eftersom Spirit of Winter gör alla elementarattacker till kyla så...  :thumb

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
Titanuppdragen - Tips och information
« Svar #4 skrivet: 2006-06-13, 12:18:38 »
Har klurat litegrann på ett tank/interruptbygge utifrån riktlinjerna ovan:


http://web.telia.com/~u65102548/images/gw/gw_build_01.jpg

* Troll Unguent
* Savage Shot
* Distracting Shot
* Oath Shot [E]
* Whirling Defense
* Apply Poison
* Winter
* Res

Det största problemet som jag ser det, är att om striderna drar ut på tiden, så kommer Winter att sluta - och om jag står mitt i en mob blir det knepigt att få upp en ny.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Titanuppdragen - Tips och information
« Svar #5 skrivet: 2006-06-13, 12:33:37 »
Ser mycket bra ut det där!
Kanonhögt skydd mot elementalskada iom furline armor, bågen och winter! 121 i armor mot elemental kommer att göra skillnad kan jag lova. Burning och hexes kommer man ju inte ifrån, men där har du ju troll ungent som kontrar bra.

Bra med två interrupts, och iom Oath Shot så kommer du kunna ha Whirling uppe i princip konstant! Bra val på preparation.

OM det nu funkar som skrivits ovan, så kommer det att bli läge att slänga upp en ny winter i skedet då man väntar innan man slår ihjäl sista mobben i respektive grupp.

***

Ok, nu återstår att hitta det perfekta munkbygget till detta uppdrag också, men det lutar åt en boonprotector som får hjälp med energi av necron.

Nekron får kanske agera batteri/sekundär helare, eller batteri/minion master.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
Titanuppdragen - Tips och information
« Svar #6 skrivet: 2006-06-13, 17:14:31 »
Snyggt jobbat! Ska bara lägga till några comments from a necro point of view.

För On Taq måste bygget kretsa kring Well of Power, eftersom jag tror att vi alla är överens om att det är hennes viktigaste skill i det här sammanhanget. För att WoP ska kunna ligga så länge som möjligt måste Blood Magic i taket. Samtidigt måste Soul Reaping ligga högt, eftersom hon i den händelse en WoP går ner innan en ny har lagts måste ha tillräcklig energiregen för att samtidigt hålla sig själv vid liv och lägga en ny. Detta är således någonstans grundförutsättningen.

Problemet med att dubblera som minion master blir därmed för det första att det blir lite halvdant med poäng över att lägga på Death Magic, som ju krävs. För det andra verkar minion masteriet nu för tiden kräva elitskillen "Aura of the Lich" för att vara riktigt effektivt, och 1) Taq har den inte, 2) den skulle utesluta Well of Power.

Att dubblera som helare borde funka bättre, med reservation för att det inte heller i detta fall finns så många attributpoäng att lägga på Healing. Det blir rätt ineffektivt, men är fullt möjligt. Annars var det största problemet med det när vi körde sist att jag tappade koncentrationen på Well of Power under de desperata försöken att hela kungamunken, och samtidigt som WoP gick ner kom titanen och satte helt sonika sitt fula spindelben rätt på Taq...

När vi körde sist spammade jag en fyra-fem Blood Magic skills som var och en gör dryga 50 i skada så länge Taq stod i en WoP. Det är förstås långt från Jalle B:s nivåer men gör ändå sitt till, och gör framförallt att munken inte behöver bry sig så mycket om Taq eftersom hon helar sig själv hyfsat bra.

Blood Ritual verkar mycket smart att ha med, fast det är synd att det är en touch-spell, för det kommer att orsaka mycket springande mellan munken och WoP. Och jag är lite rädd för ännu mera lagg... men det går förmodligen att lösa rent taktiskt på något sätt.

För övrigt är det där med den sista charren kanon, för då kan vi bara dunka ihjäl den när nästa grupp närmar sig, och så får vi en helt fräsch WoP att stå i! :-)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Titanuppdragen - Tips och information
« Svar #7 skrivet: 2006-06-13, 17:37:14 »
Endgame necron tycker jag i min mening ska satsa på Blood/Curses/Soul Reaping och inget i sekondära yrket. Min necro är en ren supportnecro som kastar upp WoP, ger energi via Blood Ritual och hexar buset så dem slåss sämre. Helar mig gör jag genom Vampiric Gaze och nån skill till

Mmm .. får all logga på Soul för att kolla vilka skills som jag använder ... innan jag fortsätter. :hm


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Titanuppdragen - Tips och information
« Svar #8 skrivet: 2006-06-13, 18:36:14 »
Det är endast en skill egentligen som jag som munk skulle vilja att någon annan hade tillgång till eftersom jag inte får in den i mitt tänkta bygge, och det är "mend ailment". Denna skill kräver 0 i protection, den funkar i alla fall till att ta bort conditions, kostar 5 energi och laddar om på 5 sekunder.
Vi vet nog ganska väl vid det här laget hur mycket burning man råkar ut för, så denna skill hjälper en hel del.

Satt även och funderade på elementalistens skills, var det någon som hann uppfatta hur mycket dessa titaner sprang iväg från AOE?
Jag minns ärligt talat inte, men om de var benägna att INTE springa iväg från AOE spells, så skulle watermagic skillen Maelstrom kunna hjälpa till duktigt  med att avbryta deras spells under 10 sekunder. Återigen, detta är en skill som man inte behöver lägga några attributpoäng på egentligen, det viktigaste är att den avbryter spells mycket effektivt. Tyvärr lång recharge på denna, samt att den orsakar exhaustion...
OM däremot buset springer som yra höns från AOE, så kan det vara idé att helt skippa dessa, och bara satsa på direkt skada, för att verkligen maximera.
Fireball är en AOE spell, men genom att den bara triggar en gång, så springer de inte omkring av den.
Andra bra skills i denna kategori är Incendiary Bonds & Rodgort's Invocation - AOE fast inte så att buset flyr!

Ett annat nog så intressant alternativ för en ele, och det alternativ som gör absolut mest skada, är de närstridsskills som finns, om nu buset gruppar ihop sig. Med Armor of Earth så vågar man sig faktiskt på lite närstrid:
Flame Burst  (hög skada, snabb omladdning)
Inferno (ännu högre skada än Flame Burst)
Lava Font (billig, snabb omladdning)

Det finns faktiskt ett ytterligare alternativ till att låta ranger agera tank, och det är att Elementalisten gör det.

Se http://www.oldgents.com/forum/viewtopic.php?t=6067 för mycket tankar om Elementalistbyggen, men det jag framförallt tänkte på är det som jag körde med Rannug Lrak, då jag utan större svårigheter kunde sola titaner utanför Lions Arch:

Citera
1. Lava Font eller Flare
2. Flame Burst el. Crystal Wave
3. Kinetic Armor
4. Armor of Earth
5. Elemental Attunement
6. Aura of Restoration
7. Essence Bond
8. Balthazars Spirit

Runor: Superior Fire, Superior Earth, Superior Energy, Flames Eye

Attributpoäng:

Earth Magic 15
Fire Magic 12
Energy Storage 13

Total armor med Kinetic & Armor of Earth uppe: 200, alltså helt överlägsen alla andra klasser vad gäller armor (ex. Hydrorna utanför Augury Rock gör ca 1 - 2 poäng i skada med detta bygge).
Det gäller att underhålla Kinetic Armor, vilket är en enkel sak med snabbspammande skillen flare. Flame Burst är den riktiga skadeskillen, som dessutom laddar om rejält snabbt.


Det enda problemet med detta bygge, är väl att elementalisten inte får allt bus på sig, vilket nästan är ett krav för att energin ska strömma in. Men, kan som sagt vara ett mycket bra alternativ till "main-tank", samtidigt som han fortfarande är den som kan dela ut högst skada av klasserna.

Ö.h.t. så kan det för elementalisten vara värt att fundera över Earht Magic spells mycket mer. Ex. så skulle Ward Against Elements vara väldigt trevlig mot titanerna: "You create a ward against elements at your current location. For 8-18 seconds, nearby allies gain +24 armor against elemental damage."
Även Ward Against Melee kan vara väldigt trevlig att ha: You create a ward against melee at your current location. For 8-18 seconds, allies in this area have a 50% chance to evade melee attacks.

Mycket att klura på, men jag är rätt säker på att vi kommer att fixa det!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
Titanuppdragen - Tips och information
« Svar #9 skrivet: 2006-06-13, 18:56:51 »
Får man komma med ett litet tips?

Om ni ändå skall slänga upp en spirit of winter är det ju läge att necron speccar curses och använder spinal shivers.

Om rangern använder båge med elemental damage också så har ni ju en Total Shutdown på alla skills. :)

Det är ju en av mina favoritbyggen med min ele/necro Lady Longshanks. Spinal Shivers, maelstrom och ett wand med cold damage. Då stänger man ner både spells och skills helt och hållet. Om man toppar det med en spirit och en warrior som använder svärd med elemental så får buset inte iväg en enda skill. Vi gjorde ju en löjligt effektiv testrunda med detta på eldön om du minns Stefan.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Titanuppdragen - Tips och information
« Svar #10 skrivet: 2006-06-13, 19:57:54 »
Jodå! :)

MEN, och det finns ett stort men med Spinal Shivers, och det är att den kan suga ut enormt med energi OM monstren är benägna att använda mycket skills:

"For 10-34 seconds, whenever target foe is struck for cold damage while using a skill, that foe is interrupted and you lose 10-6 energy or Spinal Shivers ends."

Det finns även en elementalist skill (elit), som fungerar på ett liknande sätt, och dessutom påverkar flera mobs åt gången:

Thunderclap
"For 8-18 seconds, if target foe is struck for lightning damage, that foe and adjacent foes are knocked down, and you lose 15-9 energy or Thunderclap ends. This is an elite skill."

Dock! Ett hyfsat vettigt alternativ om man vill köra Spinal Shivers, är att använda elitskillen Ether Prodigy, för grym energy regen:

"Lose all enchantments. For 5-17 seconds, you gain +6 energy regeneration. When Ether Prodigy ends, you take 2 damage for each point of energy you have. This spell causes exhaustion. This is an elite skill."

Totalt +10 energy regen för en elementalist ger alltså ungefär 3,3 energy/sekund, så det skulle ju vara ett alternativ också.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
Titanuppdragen - Tips och information
« Svar #11 skrivet: 2006-06-14, 14:53:19 »
Jag har testat oath-shot bygget lite nu, och jag måste säga att jag är mycket tveksam.

Det första problemet är att när Oath-shot missar, så får jag inte upp whirling - och har jag inte den uppe är det tack och gonatt med Kadya. Det händer inte jätteofta, men ofta nog för att jag ska tro att titanuppdraget blir mer eller mindre omöjligt att genomföra med det bygget.

För det andra blir det ett litet "tidsglapp" mellan Oath Shot och Whirling. Oath Shot laddar om på 20 sekunder, medan min Whirling bara räcker i 18 sekunder. De där bägge sekunderna är tillräckligt för att reducera min HP till mindre hälften när man möter lite grymmare fiender. Alternativet är att lassa på en tyngre runa, men då tappar jag genast 35 HPmax.

För det tredje kommer jag inte ha tid att sköta interruptandet, eftersom jag mer eller mindre måste spamma skills konstant för att hålla mig vid liv, osv. Det blir såhär: Whirling - Oath - Troll - Poison - väljer mål - Troll - Troll - Whirling - Oath - väljer nästa mål - Troll....

Och så blir jag själv också ruskigt känslig för interrupts, eftersom jag måste stå och spamma skills i princip non-stop. Om jag inte får iväg oath-shot eller troll unguent när de behövs - ridå. Exit stage left, plz.

Har provat mot:
* Charr lordsen utanför Frontier Gate - stört omöjligt.
* Losaru-kentaurer - lever lite längre, men dör.
* Minotaurer - klarar av två åt gången.
* Drakes - klarar av en åt gången.

(Detta är när oath-shot gör det den ska. En miss/block/evade, och det är över.)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Titanuppdragen - Tips och information
« Svar #12 skrivet: 2006-06-14, 15:19:00 »
Provade ett tag med Oath-shot med min Amanda, men gillade inte den alls. Jag kör hellre med Posion Arrow (elite), 3 fällor, Whirling Defense eller Throw Dirt, Mend Ailment, Troll Ungent, Power Shot, och nån Resurect.

Fällorna sätter jag både i förebyggande och under strid offensivt. Då jag har Druid rustning på Amanda och speccat i Markmanship/Expertise och Willderness så är det ingen riskt att energin tar slut till att fälla upp.

Denna uppsättning har funkat på det mesta och den kan justeras med att man byter ut Poison Arrow eller Power Shot mot Savage Shot.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Titanuppdragen - Tips och information
« Svar #13 skrivet: 2006-06-14, 15:34:34 »
Mja, men nu låter det som att du tänker ur ett solo perspektiv, Sunbane, och det är ju inte meningen att du ska sola titanuppdraget! :)

Om du sänker wilderness till 12, kan du då få upp expertise till 14? Det är 19 sekunder på whirling har jag för mig.

Titanerna orsakar väl inte blindness, så att träffa med oathshot borde inte vara några problem, om man inte skjuter med långbåge mot springande mål på långt håll. Planerar man detta rätt så missar man i stort sett aldrig med oath shot! Vi får se vilka titaner som kör med blockering, men vad jag kan minnas från Ring of fire, så hade jag där inga problem ö.h.t. med Oath Shot.
Kan vara läge att byta mål just när man drar iväg sitt oath shot bara för att försäkra sig om att man träffar.

Om man inte tagit ruskigt med stryk innan, så är bästa läget att dra iväg en troll ungent precis då whirling ikonen börjar blinka, om det ens behövs.

1. Apply poison
2. Attack, interrupt
3. Whirling
4. Oath shot
5. Attack, interrupt
6. Apply poison
7. Troll Ungent
8. Whirling
9. Oath shot

Alltid Oath efter whirling, det är väl det viktigaste!

Edit: Som trapper så är ju Oath Shot överlägsen, då du kan få fram dubbla omgångar fällor på nolltid!
Det är nog mest en vanesak, men vill du absolut inte använda oath shot så ska du naturligtvis inte göra det. Själv tycker jag den skillen är så enormt effektiv för nästan allt man som ranger tar för sig!
Hur ofta har inte ex. troll ungent blivit avbryten? Ett oath shot, sen drar du igång den på nytt, bara för att nämna ytterligare ett exempel.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
Titanuppdragen - Tips och information
« Svar #14 skrivet: 2006-06-14, 16:29:57 »
Mjo, men eftersom det är meningen att jag med denna build ska tanka större delen av buset, så känns det inte särskilt betryggande. Men visst, det är väl bara att prova. :)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

 

Senaste inlägg