är påväg hem från affären med min stabila volvo 940 av 92-års modell när jag stannar innan en rondell, frikopplar och växlar ner, rullar ut i rondellen rondellen och ska växla upp när det smällertill i kopplingspedalen och den åker i golvet och stannar där... av ren reflex sliter jag ur växeln och har nu friläge mitt i rondellen... fipplar på varningsblinkersen samtidigt som min sjukskrivna sambo slänger sej ur bilen och knuffar mej ur rondellen samtidigt som jag försöker peta i en växel igen... får i ettan och rullar hemåt... börjar höra och känna ett klonkande i bilen... Vafan är det som låter tänker jag högt och rulla rhemmåt... väl hemma efter en 20 minuters resa som normalt tar 5 kollar jag under bilen... mycket riktigt... där hänger det nått kolvliknande och dinglar i en slang och en bit rör... Sliter upp motorhuven och inser att det är kopplningscylindern som har lossnat fårn sitt icke existerande fäste... jaha... vad gör jag nu då... tillkallar en kollega som e meck och får höra " bara att byta ut spränkåpan till kopplingen".
Så imorrn blir det till att riva ner växellådan för att byta en kåpa där det sitter ett fånigt litet fäste till kopplingscylindern...
Går bra för MooseMan...